Varje tisdag tills motsatsen kan bevisas

…påtagligt, att min trötta kropp blir starkare. Varje tisdag hela hösten. Tåg, buss och promenad. Rörelse/träning på Baltic Rehab

1:a tisdagen gick vi igenom en hel del rörelser för att skaka mer liv i mina muskler och rörlighet främst ryggslut och bäckenet. Det gick hyfsat bra. Jag fick en skön träningsvärk i benen som försvann efter två dagar.

I slutet på förra veckan bestämde jag mig för att åka till tippen med skräp. Så långt, allt och väl i tanken. Vad jag borde ha tänkt på att den breda ryggmuskeln på vänster sida fick även den en ordentlig uppmjukning efter ha varit spänd under mer än ett halvt år på grund av lutande gång.

Men det gjorde jag inte, utan slängde in den tunga påsen i bilen med tyngdpunkt på vänster sida. Under helgen vågade jag knappt skratta, nysa, böja mig ned eller vrida mig åt sidan. 2:a tisdagen blev det ingen träning utan massage för muskeln. Det stod ingenstans på din hemläxa att du skulle slänga säckar på tippen och så log han.

Varje tisdag kan det bli bilder från färden tur och retur. Varje tisdag tänker jag äta på olika matställen i Malmö.

Tissen och jag börjar trivas ihop. Just nu ligger han och bevakar mina rörelser med smala ögon eftersom han är hungrig. 3 gånger om dagen med ett minimalt mellanmål mitt på dagen. Jag vill inte ha en stor svartvit ballong med tiden utan Tisses studsande pingbong liknande gång ska jag se till att han behåller.

, , , , , , , , , , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

