Igelkotten


Jag mötte krabaten, igelkott på eftermiddagen.

…fortsättning följer om den.

, , , , , ,

  1. #1 av Replicant Core på 22 september 2016 - 10:48

    En så söt liten krabat.
    I det område jag bor i idag, sedan fem år, har jag aldrig sett en igelkott. Annat var det för 15 år sedan. Då hade jag uteplats, med buskar och gräsmatta.
    Har du hört igelkottar skrika? Det har jag, vid ett tillfälle. Det var tre igelkottar som säkert kom i handgemäng. Någon av dom kände sig säkert hotad.
    Dessa varelser är mycket fina.

    • #2 av Barbro på 22 september 2016 - 14:34

      En igelkott skriker bara när den verkligen är hotad.
      De kottar som finns här, fnyser mer åt varandra om de råkar komma samtidigt till kvällsmålet. Nej, har inte hört en kotte skrika.
      Jo igelkottarna är trevliga varelser.

Kommentera

