Varje fönster ger en reflektion

Efter promenaden idag, kommer jag att tänka på Bebbe Wolgers och hans barnprogram Beppes Godnattstund Fääärdig.

Med lätthet kan jag nu promenera 930 meter nästan 1 km. Foten är mer stabil, rörligare och inte lika stel på morgonen. Glucosamine piller i drygt 2 veckor. Dmso solvent nästan 1 månad/2 ggr om dagen. Och egen träning från Baltic Rehab’s utmärkta pdf filer i text och bild varje dag under en månad.

Vilka av dem 3 har hjälpt foten mest att reparera sig? Är det så att nästan alla skador förutom de som är ohjälpligt skadade som höftleden, förr eller senare, återgår till ett friskt tillstånd?

Vad som än hände i tassen så är det mer eller mindre historia. Huruvida Glucosmaine eller/och Dmso har hjälpt till att läka foten känns inte helt 110 procent övertygat eftersom jag inte vet vad som har pågått bakom kulissen. Hur är det sammanlänkat? Har dmso gett mer effekt än Glucosaminet? Eller är det tvärtom?

Är det så att fisk dieten, gjorde foten frisk i och med att jag förlorade 15 kg på den här resan? Det är kanske något jag behöver lära mig?

En forskning visar att Glucosamine inte ger ett klart Ja, medlet är bra för artros. Hade jag artros? Eftersom jag inte gjorde någon ultraljudsundersökning så vet jag inte. Däremot vet jag inget ben i foten var skadat.

Är dmso/glucosamine placebo precis som vitlökskapslar från hälsokosten som egentligen inte alls innehåller vitlök? Eller är frågeställningarna totalt värdelösa?

Det spelar egentligen ingen roll eftersom foten är bättre.

, , , , , , , , , ,

  1. #1 av pelle på 07 september 2011 - 15:51

    du skriver att du fått resultet av användade av DMSO i vilken form och hur får man tag i detta

    • #2 av Barbro på 07 september 2011 - 20:58

      hej perke.
      Jag har skrivit ytterligare en artikel om dmso – i bloggen.

      Dmso köper du från
      amazon.com

      DMSO Gel 90% DMSO 4oz
      är den jag köpte och har använt med gott resultat. Det finns reviewer på amazon com som är bra att läsa.
      med hälsning barbro

Kommentera

