”vad händer om jag inte tränar efter höftoperation”

Jag hittade den här meningen i sökmotorn på min blogg idag.

”vad händer om jag inte tränar efter höftoperation”

Om, du som skrivit den här meningen inte vet vad en höftoperation innebär så tycker jag du ska söka info på nätet för att skaffa dig information.

Det finns bra pdf:er som hänvisar vad man inte får göra de första 4 – 6 veckorna tills omliggande vävnad och muskler har stabiliserat sig runt protesen.

En höftoperation är ett stort ingrepp i kroppen. Om man inte tränar efter en sådan operation kan inte muskler läka.  Utan träning kommer benet inte igång och följaktligen blir det slappt.

Sjukgymnasten kommer förresten inte att låta en sådan tankegång passera så länge du ligger på sjukhuset. De vill att du stiger upp från sängen samma dag och belastar benet med stöd av en gångstol i en kort promenad i korridoren.

, , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

