Drygt 6 månader

…efter höftledsoperationen.

Veckan efter semestern i Lissabon släppte jag käppen. Den stod ett tag i hallen precis vid dörren, ifall att! känslan. Men min kavaljer behövs inte mer och det är jag glad för eftersom käppen är i vägen hela tiden när jag fotograferar.

Den längsta sträckan jag kan gå idag, i ett svep är cirka 2 km utan större problem. Det sviktar lite dock, så mina muskler är inte färdiga än. De sista 3 veckorna har ingen träning blivit gjord utom att jag går varje dag. Det är träningen, att gå.

Jag är nöjd med resultatet från mig själv men framför allt kirurgen som opererade.

Bilden är fotograferad inuti växthuset som finns på Spenshult. Det fanns gurka, tomater och vindruvor. En skön doft!

, , , , , ,

  1. #1 av nicole på 01 januari 2012 - 10:09

    Tack för din blogg, den lugnar mig lite eftersom det snart är 4 månader sedan min operation, och jag definitivt inte klarar att gå utan krycka/or vid promenader. Men det tog dig 6 månader- så jag får väl ha lite tålamod med mig själv.

    • #2 av Barbro på 03 januari 2012 - 18:12

      Hej Nicole. Räkna med ett års fullständig konvalescens. Var noga med daglig träning.
      med bästa hälsning barbro

Kommentera

