Pizzeria La Casa i Falkenberg

La Casa, en pizzeria som ligger nästan vid hamnen i Falkenberg, omgärdad med gammal bebyggelse och riktiga kullerstensgator. När bilarna körde förbi mig i 30 km/h fart  under promenaden till La Casa smattrade det under bildäcken pga ojämnheterna i gatan. Det kändes trivsamt. Mitt ibland de gamla välskötta husen fanns en pittoresk kyrka med siffrorna 1797 synliga straxt ovanför kyrkporten.

I hörnet ligger La Casa, syns väl av bilande turister som åker förbi. Dessutom är det bra med parkeringsplatser inte bara för pizza hungriga Falkenbergare utan även för dem som bor lite söderut eller norrut för den delen. 3 tjejer om inte det vara 4 stycken som arbetade på Nationaldagen den 6 Juni och servade folket pizzor. Dock tycker jag att det tog lång tid att få maten på ett kladdigt bord.

God pizza med en kryddfattig pizza sallad. Cesar sallad med mycket kyckling även här försiktighet med krydda. 123 kronor för 2 personer.

Toaletten behövde få en rejäl städning. En plats som för det mesta glöms bort speciellt när det gäller pizzerior. Någon dag kanske jag besöker en Pizzeria som har en ren toalett?

, , , , , , ,

  1. #1 av Petra på 04 januari 2012 - 10:48

    Hej. Jag skulle uppskatta om du tar bort kortet på mig
    , eller åtminstonne frågar innan du lägger upp det. Helst när du skriver sådanna nerdvärderande saker om oss. / La Casa

    • #2 av Barbro på 04 januari 2012 - 18:39

      Om jag av en händelse återvänder till Falkenberg och äter en god pizza hos La Casa, kan omdömet om toaletten självklart, revideras.
      Vid mitt gästbesök en söndag eftermiddag, 2010 6 juni, så var La Casa toalett inte fräsch. En toalett kan vara sliten eller så trång att man får vända på en femöring, men den bör lukta bra och vara ren.
      med hälsning barbro

      • #3 av Petra på 06 januari 2012 - 9:49

        Jag förstår vad du menar angående toaletten och kan hålla med dig. Men nästa gång kanske du kan prata med oss om det istället för att skriva ut det i en blogg. vi har oftast alldeles på tok för mycket att göra gentemot personal på plats och därför kunde vi inte hålla toppskick som det såg ut just då.
        Jag får be om ursäkt på chefens vägar.
        Som det ser ut ska vi renovera här framöver och kanske kan jag få in ett ord om att toaletten ska fås en makeover…

Kommentera

