Halmstad Arena

Vackert ljusspel och mängder av skuggor både vertikalt och horizontalt, det vimlar av skuggor. En utmaning att fånga de här skuggorna blir sommarens projekt eftersom jag nu kan cykla och gå.

5 månader har förflutit sedan kirurgen opererade in en ny höftledsprotes.

Det som återstår är att få en smidig gång och det kommer att ske med fortsatt träning. Jag känner mig i många stycken kroppsligt återställd. Mentalt finns en tendens att bli gruvligt trött men stunderna då jag mår bra, både i kropp och själ blir fler och det är en klar förbättring. Något att fundera över, för mig själv, varför är jag inte fullt nöjd nu när jag har fått en ny led?

Kanske är det så, att praktik och teori behöver bli ett par igen. Min teori är att, när praktik och teori är ett (helhet) finns en balans mellan yttre och inre värld. För eller senare skiljs de åt och ‘cyklen’ börjar om igen men med nya händelser.

Beautiful light games and lots of shadows both vertical and horizontal, awash with shadows. A challenge to capture the shadows will be this summer’s project, because I can now ride a bike and walk. 5 months have elapsed since the surgeon implanted the new hip prosthesis.

What remain is to obtain a smooth walk and it will happen with continued training. I feel in many ways physically restored. Mentally, there tends to be dreadfully tired days, but moments when I feel good, both in body and mind become more and that is a clear improvement. Something to think about, for myself, why am I not happy now that I have a new joint?

Perhaps it is so, that practice and theory need to be a couple again. My theory is that, when practice and theory is one, there is a balance between external and internal world. When these 2 factors forks again, as they do, sooner or later, is the other events going on.

, , , , , , , , ,

  1. #1 av karlstad igår på 03 juni 2010 - 23:03

    Grattis till att du kan cykla igen!
    Cykla är kul (-:

    • #2 av Barbro på 04 juni 2010 - 5:59

      :-) jo, kommer lite längre på cykeln.

Kommentera

