7 platser

7 platser står det på skylten men som vi alla vet gäller det inte cyklarna utan bilar. 9 cyklar på rad mot en metallisk grå vägg med blå fönster. Snygg design. Modernt.

Hur går det nu med rehabiliteringen? Det händer ingenting tycker jag men det har det gjort för nu springer jag omkring med mycket större lätthet än förut. Vad som fattas tror jag, är att min nya gångstil ännu inte är självklar dvs vetskapen om att kunna gå smidigt och säkert utan att tänka på hur jag ska gå, för att det inte ska göra mer ont.

Men saken är den, att det finns ingen smärta från leden utan det motstånd som finns kommer från musklerna.

Dock handlar det fortfarande att musklerna är inte läkta och det märker jag på hur svårt det är att lyfta benet, liggande på sidan. Att jag får värk i ljumsken när dagen har varit fullt av aktiviteter utan en längre vilopaus.

Har man en promenadstil med kutig rygg tar det tid att hålla ryggen rak, bakåt med axlarna och höjt huvud. Boken på huvudet. Har promenadstilen en haltande gång tar det tid för hjärnan att acceptera att haltandet inte finns längre. Det är ett mönster som kan ta tid att bryta.

, , , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

