Tjäle

Spännande mönster på asfalten som blev instabil på grund av tjäle.

6 veckor och 2 dagar har förflutit sedan höftledsoperationen den 21 januari 2010. Sedan nätt 1 vecka använder jag en krycka inomhus. 2 st utomhus, bitvis och det är när jag ska gå över isbelagda områden och känner att ett extra stöd är bra att ha.

Jag förflyttar mig inte bara snabbare utan också smidigare än före operationen. Det mest fantastiska är att jag har ingen smärta. Benet kommer upp till cirka 25 cm (håll stilla 10 sekunder) utan problem. Nu är det dags att höja ribban. Lite till. Lite högre. Dagliga promenader gör halva jobbet och träningen utöver det finslipar musklerna. En bra kombination.

Det verkar A och O med träning innan operationen. Oktober/November/December 2009 tränade jag på sjukgymnastiken 1 ggr/veckan. Den (hälso) investering är väl placerad. Efter lite information om återhämtning/rehabilitering i form av pdf filer och andra människors skrivna upplevelser så inser jag i backspegeln att det var värt de tårarna. 6 veckor och 2 dagar till att använda 1 krycka är bra jobbat för en snigel.

, , , , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

