Snö är vackert.

Snö skapar tystnad. Upplevelsen av att höra en knappnål falla till marken är när det finns riktigt mycket snö. Snö är inte bara vackert utan behagligt rentav fluffigt. Pudersnö, lappvantar och snö änglar. Jag är uppvuxen med snö eller snarare jag föddes i snöstorm på BB i Boden i slutet på Oktober.

Igårkväll lyssnade jag på P1 om tystnad och såg en riktigt gul måne genom fönstret.

Tystnad hörs när jag sitter vid vatten till exempel en hamn tidigt en morgon. När jag vandrar i skogen bland tallar och mossa. En behaglig tystnad som läker kropp och själ. Lukten av barr eller av dimma är en lisa.

Som vanligt har myntet 2 sidor. Tystnaden kan bli obehaglig när en envis tanke inte vill släppa taget under nattens timmar. Senaste tiden har P1 varit ett ankare eller livboj för mig.

En del P1 program har fått mig att spetsa örat men ofta blir det att jag somnar till mummel och mutter med hörsnäckan i örat och sedan låter det tomma batteriet i mobilen som ett kluckande vatten. P1 är ett garanterat sömn medel.

, , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

