Reflektioner från en kudde

 

Desinfektionsmedel. Slangar. Förband. Pippande apparater. Ekoljud från större ytor och snabba fotsteg och röster.

Vad tänkte jag? – systemkameran – myror i kroppen – måste upp ur sängen.

Hur kändes det efteråt? – som att bli överkörd av en lastbil.

Yrade och såg saker som inte fanns. Sa saker som var obegripliga.

15 dagar har förflutit. Har sett snö falla. Mörkret komma och dagen gry i tidig arla.

Den 4 februari har jag fotograferat snö och skuggor från balkongen med 2 fötter stadigt på balkonggolvet.

 

Disinfectants. Hoses. sterile dressings. howling appliances. echo sound from larger areas and rapid footsteps and voices.

What did I think? – digitalcamera – ants in my body – must be out of bed.

How did you feel afterwards? – as if be run over by a truck.

Delirious and saw things that did not exist. Said things that were unintelligible.

15 days have elapsed. I’ve Seen snow fall. Darkness to dawn and the day of early hours.

On 4 February, I photographed snow and shadows from the balcony with 2 feet firmly on the balcony floor

, , , , , , ,

  1. #1 av Jag på 25 september 2014 - 18:10

    En lite större operation än min. Skönt att du har distans till den. Men du tänkte också på kameran!

    • #2 av Barbro på 25 september 2014 - 18:19

      Jo, jag bad en sköterska gå till mitt skåp och hämta kameran. Vilken känsla.
      Även du kommer att få distans till din, när smärtorna har sagt adjö. Var noga med sjukgymnastiken. Träna…

      • #3 av Jag på 25 september 2014 - 18:22

        Börjar i morgon!

      • #4 av Barbro på 25 september 2014 - 18:26

        Bra, mycket bra!
        Det kommer att göra ont men var tålmodig och framför allt fokuserad. Ge dig själv kvalité och inte kvantitet
        – dvs orkar du bara fem genomtänkta rörelser, nöj dig med det, tills den dagen du kan 10 – 15 för att till sist utföra 30 bra rörelser på raken.

      • #5 av Jag på 25 september 2014 - 20:51

        Ja, jag har förstått att vila är en del av träningen.

      • #6 av Barbro på 26 september 2014 - 8:06

        Jovisst, men inte som en ursäkt för att man inte orkar träna.

      • #7 av Jag på 26 september 2014 - 8:08

        Nej, men det har betonats att man inte får ta i för hårt.

      • #8 av Barbro på 26 september 2014 - 8:11

        Inte om man är nyopererad – nej naturligtvis.
        men sen efter ett par veckor.
        Kom ihåg det med kvalité rörelser – kontra kvantitets rörelser. Hellre några bra fokuserade rörelse – många slarviga, hafsiga rörelser.

      • #9 av Jag på 26 september 2014 - 11:22

        Jag försöker alltid göra allt så bra som möjligt.

      • #10 av Barbro på 26 september 2014 - 8:13

        En definition på sin plats – Vad betyder att inte ta i för hårt? Ställ alltid frågan i relation till dig själv…

      • #11 av Jag på 26 september 2014 - 11:23

        Jag har nog en tendens att göra för mycket, har svårt att hitta min stoppknapp.

      • #12 av Barbro på 26 september 2014 - 11:56

        Idem Tibi – :) betyder detsamma för mig. Min kropp och hjärna hör inte ihop.
        Min kropp är för trött och hjärnan för alert. Latinet utmattar mig intellektuellt, samtidigt vilar jag i *nyttigheten*. Hitta något liknande. Så att du bryter en rutin, nu efter operationen. risken är att du kör på som vanligt efter en tid.

Kommentera

