Tre, fyra, fem

Helsingborgs bussterminal. Här har jag passerat åtskilliga gånger under åren. Ju oftare man åker en sträcka, desto fortare går det. Tills sträckan vare sig kan bli kortare eller längre i kilometer eller tid.  Terminalen i Helsingborg har ganska mycket bra motiv att erbjuda antingen solen skiner eller gråmulet. Någon dag ska jag åka dit och flanera i hamnen och lukta på havet. Besöka ett nytt matställe och skriva en recension.

Jag sitter alltid längst fram i Swebus för jag vill se vägen och åt sidan genom fönstret. Helst ensam på 2 sätten. Om det inte finns plats där sätter jag mig i mitten. Och går inte det, så får det bli en plats varsomhelst.   

, , , , , , ,

  1. #1 av Staffan H på 11 januari 2010 - 23:55

    Nu var det länge sedan jag var i Helsingborg, men jag gillar den staden. Tycker den är vacker på något sätt. Någon gång ska jag bege mig dit igen och uppfatta staden på mitt sätt med kameran.

Kommentera

