Simlångs – Dalens pizzeria

Det finns en liten ort som heter Simlångsdalen som har en mycket vacker natur med åar, öar, sjöar och broar och uppförsbackar.

Simlångsdalen har en pizzeria så klart. Vilken ort i Sverige har inte en pizzeria. Färden blev nordväst under -10 grader kallt. Om man fortsätter väg 25 kommer du såsmåningom till Växjö via ett kuperat landskap.

Dalens pizzeria ligger precis vid väg 25 så parkeringsmöjligheterna är inte särskilt stora.

Jag möts av en veranda med grön matta. Flertal lampor och med röda gardiner och julstjärnor i fönstren. Det var så kallt i lokalen att för en gäst, blev det råkallt i ryggen eftersom man av sed sitter stilla under en måltid. Ölglaset kändes för kallt att hålla i. Besticken var kalla. Sittdynan var kall.

Det hade varit varmare vid ugnen men där kan ju inte gästerna samlas. Det hade varit varmare om jag hade väntat i bilen som stod utomhus. Under tiden jag äter brusar en melodi ut från en högtalare på väggen: ”yeah, yeah, welcome to promise land.” Just då. Där i Dalens Pizzeria fick jag ingen association till lovande varma utsikter.

Notan gick på 170 för två personer. Läsken kostade 25 kr. En stycken 3,5 , Falcon kostade 34 kronor. Beställde barnpizza men fick en hel pizza. När jag skulle betala så var värden hygglig nog att slå in priset för en liten pizza. För övrigt var maten för salt vilket jag påträffar ofta när det gäller pizzor. Smakar inte kocken på sin egen mat?

Toaletten var liten och inte helt ren.

, , , , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

