Trianglar, diagonaler och rektanglar

– och vad mer? Ja just det cyklar.

, , , ,

  1. #1 av Staffan H på 25 december 2009 - 20:15

    Hej och god fortsättning!

    Kul med alla geometriska former du fångat här. Tegel är ett snyggt material det också med vacker färg och en yta som är väldigt snygg ibland.

  2. #2 av Daniel på 27 december 2009 - 19:30

    Gillar ditt sätt att registrera saker med kameran. Att se saker andra inte ser.

    Jag har försökt använda kameran på ett sätt som kanske liknar ditt. Ett ”mindfulness-sätt. Något som gör att jag reflekterar över vad jag har framför näsan här och nu. Något som påminner mig att vara närvarande i nuet.

    Det är svårt och just nu har jag tappat bort det… Tack för påminnelsen!

    • #3 av Barbro på 27 december 2009 - 19:50

      tack Daniel och jag menar det verkligen, att du skrev några rader. Mindre viktigt, om det är just jag som håller i cameran. Mitt sätt att reflektera över världen kan både vara skrämmande och vackert. Huvudsaken är att reflektera. Antingen i ord eller bild.

      • #4 av Daniel på 29 december 2009 - 9:19

        Hoppas det positiva tar överhanden.

        Ordet reflektera träffar mig mitt i hjärtat och det menar jag på ett positivt sätt. Det negativa är när jag snurrar runt som en flipperkula utan att reflektera. Andra omständigheter, människor och ting, för mig att studsa hit och dit utan att jag stannar upp och tänker efter vad jag håller på med.

        Här och nu. Reflektera.

      • #5 av Barbro på 29 december 2009 - 11:27

        Att reflektera har blivit ett förhållningssätt för mig. Förr reflekterade jag över saker utifrån dvs världen – politiskt, socio-ekonomiskt, allmän mänskliga villkor. Idag, är reflektionen innefrån mig själv. Att lyssna och reagera på min intuition och känslor inte så mycket mina förnuftiga tankar.
        Här och nu är ett svårt existens tillstånd. Vi finns aldrig egentligen här och nu. Alltid dåtid eller framtid. Det är mer teoretiskt. Mindre praktiskt. Men när teori och praktik är ett då blir jag förnöjsam. Det är så lätt att dras med i fläkt och fart. Att aldrig stanna upp. Fotograferingen lär mig det. Också mina snigelperioder. Jag har en urusel kropp som ger vika ofta och då måste jag sakta ned farten. Tar det en timme att gå och handla mat, på en sträcka som är 800 meter, så får det ta en timme. Och just detta gör nog att reflektionen över mitt liv, vad jag vill, centreras till ibland – bara denna dag.

Kommentera

