Den privata matrecenseraren

Skoj! Trevligt när saker och ting blir synkront. Det vill säga, när min värld sammanbinds med den yttre världen. I detta fallet en artikel om hur Derek Bulmer går till väga när han betygsätter krogar. Han antecknar inte synligt på något sätt. Det gör inte jag heller eftersom jag memorerar via syn intrycket och skriver senare.

Jag har precis i dagarna skrivit 2 recensioner och ett blogg inlägg om att kunskapen har ökat under året. Det är inte bara hur maten smakar och är upplagd på tallriken. Att äta ute ska vara en smakupplevelse både för gommen och ögat.

Viktigt hur bordet är dukat. Vilken attityd personalen har. Sallads bufféns friskhet. Vilket skick toaletten har. Jag undrar om Bulmer även protokollför den?

Framför allt börjar det bli roligt att söka upp nya matställen och vara förberedd med tankens penna.

, , , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

