Höstlövsgult

Från den tiden då jag höll systemkameran med en hand är slut och det märks för många av bilderna har blivit skarpare. Här i rabatten, övade jag en del på komposition och kamerainställningar. Den skarpa gula ådriga ytan påminner om en gul liten groda. Gjorde ett besök i ett terrarium i höstas där små färgglada, ytterst giftiga grodor kunde ses. En del smågrodor var blå.

Under några korta soliga dagar i slutet på oktober hade jag rabarberblad som motiv. Satt på en trädgårdspall eftersom jag fortfarande har svårt att gå ned på knä. Jag funderar på att ta med mig en ryggsäck som har en medföljande utvikbar sittyta, ifall motiv behöver ses från ett annat håll.

Mitt bloggande har stundom inga ord. Det är mer ett matande av bilder, snea lykstolpar och cyklar. Men å andra sidan, att fotografera och lägga in bilder är en sorts aktivitet.

, , , , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

