Cyklar på Stora Torget

Cykel hav på Stora Torget. Halmstads kommun har byggt 2 jättelånga ‘cykelgator’ på var sida om torget. Jag gillar den här kommunens tänk. De bygger alltid något. Bättre cykelbanor. En ny idrottsarena. De finns alltid kommungubbar som plockar skräp med kniptång. De förskönar sin stad och det upplever jag som gott. Gamla stadsbiblioteket blev Nolltrefem, ett ungdomshus.

Min levnadsbana i Halmstad är bara 5 år men jag är inte blind för ‘min’ stad. Det spelar ingen roll var du föds. Viktigare var du slutligen lägger näsan i jorden och medans du väntar på det varför inte utnyttja tiden som en följeslagare.

Carpe diem går inte att förstå om jag hela tiden ska försöka springa ikapp mig själv. Att läsa de 2 orden utan förståelse är som att läsa en bok i mörkret. Idag, nu på morgonen cirka niotiden hittade jag carpe diem betydelse inte bara när saker flyter bra i livet utan även när de finns motgångar.

, , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

