De sista gäster…

… försvinner från sommarens uteserveringarna. Ja, vet och jag ler. Nu är det kallare ute. Finns ingen nordbo som sitter ute och fryser i Oktober månad på en uteservering. Nu är det snabba raska promenader och sedan gå in och dricka en kopp varmt röd skymnings té med en alldeles onyttig marsipanbakelse.

regn

Jag får en varm och gemytlig inre känsla när jag ser en ödslig uteservering i början på oktober. Den gemytligheten är just att gå i idé för vintern. Jag uppskattar de fyra säsongerna. Vinter, vår, sommar och höst och alla årstider har sin funktion.

tomt

, , , , , , , , , , ,

  1. #1 av Joakim på 18 oktober 2009 - 20:02

    Det här landet ser ödsligt ut 6 månader om året när folk kurar ihop sig inomhus och drömmer tillbaka till sommaren som var, eller planerar för vinterns solsemester. Men denna årstid är en tid för återhämtning. Det är kallare, mörkare och dystrare, men jag vill inte påstå att det är sämre bara för det. Jag tycker det är mer rogivande nu.

    • #2 av Barbro på 19 oktober 2009 - 8:28

      hej på dig Joakim! ‘ler’ ja absolut, inte fel att gå in i vinteridé. Inte dumt alls.

Kommentera

