Meriten i Lund

Sibylla Meriten i Lund bjuder på en mycket god kebab tallrik. Sibylla ligger bland nybyggda höghus med takterass och rivningshotade gamla byggnader. De gamla husen kom först. De nya dök upp senare. Det som känns sorligt att Lunds kommun låter det förfalla.

Meriten ligger inte direkt bra till som matställe för bilburna motorvägs individer men dem som vet om Sibylla svänger gärna dit. De finns en väl tilltagen parkering. Jag kan betala överkomlig parkeringsavgift och sedan fotografera området för att sedan äta en bit mat i lugn och ro.

Dock provade jag en biff som smakade som segt papper men det är cirka 2 år sedan. Den här kebabtallrik den 20 september 2009 smakade förträffligt.

meriten

Här ser du vyn. Neon texten Sibylla och GB glass. Deras mjukglass smakar inte is utan glass.

inomhus

Typiskt allmän mänskligt om jag får föreslå. Alla tittar åt varsitt håll och är fullständigt ointresserade men medveten om omgivningen. Var ska blicken ta vägen medans jag väntar på maten? Vem ska jag se på? Vill jag tala med någon? Nej, såvida jag inte känner personen.

Meriten har en tv-apparat uppskruvad till höger på bilden som ni inte ser. Bekvämt. Spelbanditer står i ett annat hörn.

Toaletten fanns på baksidan, jag glömde inte bort den. Jag kom aldrig dit kanske för att den kändes otillgänglig för oss superbekväma människor som ändock går i trasig skor. Nästa gång ska jag komma ihåg att utnyttja den. Den sista bilden är baksidan på Meritens utgång.

baksidan

, , , , , , , ,

  1. 2010 in review « Barbros Foto Blogg

Kommentera

