Lustig vinkel

Det lutar betänkligt och vinkeln blev ganska lustig, för avståndet mellan husvägg och kameralins blev bara ett par tre meter till godo. Jo, jag kunde ha ställt mig på kullerstensgatan men där fanns otalig marknadstånd eftersom Växjö hade kört igång Karl-Oskar festivalen.

Dock har det fastnat i bakhuvudet att ta flera foton av samma motiv med olika inställningar på kameran om motivet är känns viktigt.

Det fanns en gigantisk ek på Borgeby slott och i eken fanns en håla med en form. Den gången tog jag – en – bild. Vid en senare tidpunkt återvände jag dit och då var eken väck. Litegrann är känslan över den här skuggan. 

lustig

, , , , ,

  1. #1 av Staffan H på 10 september 2009 - 10:38

    Aaah – kontrastfärger är roliga att experimentera med. Här blev det både smak- och effektfullt. Skjutit upp saker på obestämd framtid har jag också gjort alldeles för många gånger för att en dag upptäcka att det borde jag inte ha gjort. Nu har även jag börjat lära mig av misstagen… :-)

    • #2 av Barbro på 10 september 2009 - 11:56

      ..inte en dag försent då ‘ler’

Kommentera

