Jordglobsdroppen

Medlemskapet på www.photosig.com har lärt mig en hel del nyttigt. Ett forum för fotointresserade människor från hela världen och i mängden finns både amatörer och proffs.

Jag lär mig framför allt kunskapen om att förbättra en bild vad gäller att beskära den på ett vettigt sätt. Mindre justeringar som t.ex hur kontrast kan få en sandbild att bli mer spännande och det utan att förstöra den. Eller att använda unsharp mask i photoshop som ger mjuka skuggor. Hur linjer t.ex. en metaltrappa och stolpar kan framhävas på ett mer tilltalande sätt genom beskärning. Ovärderlig kunskap.

droppe

,

  1. #1 av Staffan H på 18 maj 2009 - 20:39

    Hej!

    Vackra vattendroppar! De hör till de saker jag tycker är oerhört vackra. Har du använt makro här eller har du en glugg med bra närgräns?

    • #2 av Barbro på 19 maj 2009 - 5:13

      jag tog nikon d50 och la mig ned på ett mjukt underlag, sidoläge och gick så nära med linsen som va möjligt.

  2. #3 av Maj Korner på 18 maj 2009 - 20:42

    Väldigt vackert!

Kommentera

