Tulipan

Tulipaner, gula nejlikor, scillor och vitsippor i macro. Jo, det är tjusigt. Lukten och känslan av att ytterligare en vår har erbjudits, känns gott. 4 årstiderna, vår, sommar, höst och vinter. Dagarna blir längre. Temperaturen stiger sakta men säkert. Människor rätar sin rygg och sträcker sig mot solen precis som växterna.

Jo, jag skriver i 2:a person för våren har jag inte fullt ut fått uppleva i år. Jag ser skiftningarna i träden på avstånd men gå ut och fotografera en vitsippa eller en fasadskugga det kan jag inte än. Betraktar våren från bilfönstret eller balkongen. Eller från de korta transportsträckorna från taxitransporterna och in i modulen.

De bästa stunderna dock är när jag ligger på mage eller sidan, på en dyna i gräset och funderar jag på varför jag inte blev forskare om myrors väl och ve. Grodperspektivet. Tulipan bilden är fotograferad i ett sådant läge. Det positiva är att mitt fotografiska perspektiv har förändrats än en gång.

t

, ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

