Plaka

plaka En trivsam grekisk restaurang som ligger på Nygatan Tidpunkten var en måndag eftermiddag i början på oktober-08. Utanför fanns det 2 stolar och ett bord där två män satt och talade intensivt.

Jag beställde taco köttfärsrätt. Smakfullt upplagt med bröd och smör i en liten korg och när det ställdes fram sa servitören att kl.17.00 stänger vi.

Ungefär tio i fem öppnade värden dörren och gav mig blicken att nu får du gå.

En dag återvänder jag kanske dit för att avnjuta en middag i lugn och ro. Personligen värdesätter jag tiden eftersom den är så dyrbar. Något toalettbesök blev det inte.

olivia

27 augusti 2009 åt jag en lunch på Plaka. Nachos med smält ost på köttfärs. Fräsch sallad med rödlök, gurka och morötter. Ett fat med 3 skålar av dippsås. God lunch. Moderat pris: 88 kr. Fortfarande får jag känslan av att personalen är inte närvarande, som om de befinner sig någon annanstans.

, , , ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

