Kött Fisk Pasta

italienskt

Ett italienskt matställe som jag hade kollat in ett tag. Hmm… tänkte på god pasta med skinka alt. svampsås. Gott italienskt vin.

Ett hak med 4 – 5 bord med vitrutiga dukar och som mysfaktor små glaslyktor med stearinljus. Stolarna blev en pina att sitta på och maten var urusel.

En kall pasta med skinka och vinet upphällt i en kanna.

Jag borde ha följt känslan som överföll mig i ytterdörren och vänt klacken och sökt efter en annan krog. Men det blev försent när beställningen redan var gjord. En lärdom rikare i matställenas värld.

  1. #1 av Joakim på 22 mars 2009 - 16:29

    Oftast ska man lita på sin första instinkt. Säger den åt en att fly, så är det bara att vända på klacken och gå vidare. Men man måste få lov att göra misstag. För tänk vad tråkigt livet skulle vara om man bara fattade bra beslut hela tiden.

    • #2 av Barbro på 23 mars 2009 - 6:44

      Jag grymtade någon timme efteråt och sen var det glömt. Vi, människor utsätts varje dag för bra eller dålig beslut, mindre eller större.
      Av motgången lär jag mig att undvika nästa misstag och då blir medgången desto längre och ljuvligare.

  2. #3 av nattensbibliotek på 22 mars 2009 - 21:44

    Haha. Du är som en snöboll har man satt fart på dig så rullar du tills du blir en snögubbe. Härligt! Fin bild. IGEN!

    • #4 av Barbro på 23 mars 2009 - 6:47

      ‘ler’ vi få se hur lång nedförsbacken är S. En sak lär mig nu definitivt och det är konsten att skriva.

  3. #5 av Staffan H på 22 mars 2009 - 22:48

    Ibland har man oturen att hamna på en dålig restaurang. Det är inte roligt, men sådant händer tyvärr. Bättre lycka nästa gång!

Kommentera

