33

Tom bänk och en brun kakel vägg plus numret 33.  Finns att beskåda i Angered, Göteborg. Ett typiskt miljondollar projekt centrum.

33

  1. #1 av Staffan H på 11 februari 2009 - 22:18

    Ibland får man anledning att fundera över miljonprogramsområdena. När jag läser det här inlägget kom jag att tänka på när jag kom till Gårdsten för första gången. Det måste ha varit 1975 eller 1976. Man åkte linje 8 som då utgick från Västgötabanans f d station. Spårvagnens ändhållplats i andra änden var ”mitt ute i ingenting” men det utgick bussar därifrån. Färden fortsatte per buss genom lantliga och vackra miljöer och så plötsligt dök alla Gårdstens hus upp utan förvarning. Det kom som en chock och det kändes overkligt på något sätt.

  2. #2 av Agnes på 05 april 2009 - 23:24

    Fin bild och fantastisk historia. Berättelserna från tiden då miljonprogrammen byggdes är intressanta. Ah, där fick jag ett blogguppslag :)

    • #3 av Barbro på 06 april 2009 - 6:44

      Hej Agnes! Va bra att du fick uppslag, det är ju det som är så bra att ideer föds när man surfar runt på nätet.

Kommentera

