Gallergrinden

Året 2008 fokuserade jag mycket på fotograferandet av solljuset. Inomhus eller utomhus och skuggor.

Igår eftermiddag såg jag filmen ”Underbara älskade” med Mikael Nykvist. Den handlar om att bearbeta sorg. En sevärd film där Nykvist gör en stabil insats. Min process i förlusten av mor blev omedvetet att fånga solljuset. Det förstod jag i och med filmen. 

Att fånga ljuset handlar ibland om minuter medan andra gånger gäller det sekunderna. Har jag tur får jag en eftermiddag/kvällning till skänks. Relationer är inget lätt kapitel eftersom kommunikationen ibland brister. Vi tjivades och trätte om småsaker men bakom allt detta fanns kärleken till min mor.

Saknaden och tomheten använde jag till att fånga solen eller det undflyende och det skira.      

gallergrind

, ,

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

