Konsekvens

Nyåret skapar löften, alla möjliga sådana. Personligen hade jag inte många löften mer än att behålla livbojen (kameran) för att gå vidare med gatufotograferingen och nattbilder plus alla andra bilder som fascinerar mitt öga. Ljuset och skuggan. 

Livbojen kan förbli hemma men för det mesta finns den med. Att ta med kameran varje dag är som att rasta inspirationen i ur och skur.

Att börja blogga i wordpress var inte ett nyårslöfte utan mer en konsekvens av lite funderande under hösten 2008.

net

 

English version: New Year creates promises, all kind of possible promises. Personally, I didn’t have many promises more than to maintain my lifeline (digitalcamera) to go ahead with streetphotography and night pictures plus all the other images that fascinate the soul. Light and shadow.

Lifeline (digitalcamera) I can leave at home but for the most part, it’s included. To bring the camera every day is like  to take the inspiration in and out of shower.

To start blogging in wordpress was not a New Year’s promise but rather a consequence of a little reflection in the autumn of 2008.

, , , , ,

  1. #1 av Staffan H på 04 februari 2009 - 23:12

    Jag förstår precis vad du menar med ”Att ta med kameran varje dag är som att rasta hunden i ur och skur”. Det blir en naturlig och vardaglig rutin.

    Livboj som metafor för kamera förstår jag också. Den där kameran som alltid får mig att vilja testa något nytt, som alltid får mig att vilja utvecklas, som kan göra mig alldeles yr ibland och som så ofta ger så mycket glädje. Får jag bara ha kameran med mig kan världen rasa ihop bäst den vill – jag klarar mig! :-)

    • #2 av Barbro på 05 februari 2009 - 8:54

      hej och tack Staffan. 2 ggr i veckan tränar jag på sjukgymnastiken, en morgon då jag stod och fotograferade tidigt, straxt efter 8, kom den en dam med liten hund och frågade om jag fotade för Hfab. Nej sa jag, gör det nöjes skull.

      …”Oja, jag fotade en gång när mina barn var små responderade hon. Jag tog så många fina bilder på en solnedgång..”

      Mitt svar blev: varför tar du inte med dig kameran när du går ut med hunden, som en rutin.

  2. #3 av nattensbibliotek på 14 mars 2009 - 20:27

    Fin bild!

  3. #4 av Barbro på 14 mars 2009 - 20:45

    tack nattensbibliotek, hittade din blog igårkväll. :)

  4. #5 av Arthy Vijayaraghavan på 31 maj 2009 - 3:03

    Hi there!
    Your blog has really wonderful pictures! But unfortunately I don’t understand the language.. Maybe if you can provide a multi-lingual blog, it would great! :)
    Good job..

    • #6 av Barbro på 31 maj 2009 - 10:26

      hi Arthy!
      Photo’s are universal. Language are not. There is an excellent Google site: http://translate.google.com/# which translate the worlds language, even your own. You can copy and paste whole pieces for translation. I use that quite often and I’m satisfied with the result. I’ve been thinking to translate text I write in connection with photos but i’ve not come so far yet. /barbro

Kommentera

